Showing posts with label Celebration. Show all posts
Showing posts with label Celebration. Show all posts

Friday, January 4, 2013

Rumusan: Apa Yang Terjadi Baru2 Ini

Salam...

Dah lama saya sembunyikan diri. Saya rasa saya banyak berbicara melalui FB dan T saja... Mungkin medium itu lebih 'di hujung jari' :) Jadi di sana sajalah saya melepas geram/ buah pikiran dan lain2 lagi...

OK, saya sebenarnya sudah bersiap sedia berkemas untuk balik rumah... tak rasa nak duduk lama di tempat yang memberi saya makan ini... sebab mood saya bercuti baru2 ini masih ada lagi :) Lagipon hari ini hari Jumaat. Perlu.Pulang.Segera.Naik.Kenderaan.Awam.Hujan.Semakin.Lebat.Diluar.Awan.Berarak.Hitam.

OK. Tujuan asal penulisan:

Saya baru naik kerja semalam... selepas 3 minggu lebih bercuti.

Kerana, 2 minggu pertama saya dapat MC, saya menjalani pembedahan kecil di perut. Saya pon tak sangka Dr. Hamid Arshat (Dr. yang dari saya kecik asyik baca artikelnya dalam mag apa saya tak ingat, terima kasih kepada makcik saya yang melanggan) nak korek perut saya... tapi takpe laa... kalau ini dikirakan sebagai salah satu usaha untuk mengadik- beradikkan AZA, saya redha, In Shaa Allah...

Minggu yang ke 3 lebih kepada menghabiskan saki baki cuti tahunan yang ada lebih kurang 5 hari tu...
Best ye sebenarnya tak kerja ni (tapi gaji jalan, boleh?) Alhamdulillah, AZA pon macam gembira saya ada di sisi dia, walaupon kadang2 tu, macam nak runtuh rumah saya mengaum dekat dia suruh belajar :)

Kemudian, saya meraikan ulangtahun perkahwinan yg ke 10 pada hari tahun baru... Alhamdulillah. Sudah 1 dekad kami bersatu...

Hari kedua pada tahun baru, saya menghantar AZA ke sekolah baru... Nampak dia sangat mudah untuk mengadaptasi diri dia di kalangan kawan2 dan cikgu2 baru... bila dah hantar ke sekolah, mak bapak yang cuti ni tak tau nak buat apa... jadi kami pulang dan sambung tidur sementara menantikan jam 12 kerana saya ada temujanji dengan Dr. pakar mata pula...

Pukul 12 saya tiba di hospital dengan bantuan suami... Tunggu punya tunggu, lepak punya lepak, sampai dah satu tahap tu kadang2 rasa macam nak bukak tempat tidur awam pulak, baru saya berpeluang berjumpa dr yang saya sangat kagum, Dr. Muhaya... Cerita punya cerita, dan dia dah tgk rekod saya, maka secara tiba2 dia bersetuju untuk terus buat L.A.S.I.K di kedua2 mata saya...

Sekian, saya sekarang sudah bebas kacamata dan kanta lekap... Alhamdulillah...



Monday, June 13, 2011

Pengantin Baru

Salam...

Banyak masa yg terbuang, tapi tak di update jugak blog ni. Roz malas... Memang!

Adik ipar I dah selamat jadi isteri orang. Alhamdullillah, semua smooth. Cumanya, masa malam berinai, ghazal kena diberentikan, sbb DBKL call kata dpt complaints dari jiran2. Bosan tau kalau buat majlis kawin di area2 'mat saleh' ni... Nyampah!
Yg lain2, semua ikut skrip. Bagus, x sia2 buat family meeting sampai pkl 2-3 pagi...

I x banyak amik gambar, jadik AJK laa katakan. Yg mana I sempat snap jek laa ye.

Masa nikah ni...


Acara nikah dah abis... Kami amik tpt posing wajib.


Anak I yg nak tgk baju keturunan dia dari dekat... Teka baju apa? Ni masa majlis berinai besar...

I lupa laa nak amik gambar masa dia punya reception. Cantik betul dress dia. Sangat dipuji dan terpuji... Congrats Na & Adrian.

- BlogPress from my iPhone

Wednesday, June 1, 2011

Mari bersiap- sedia

Salam...

Keluarga belah ipar tgh sangat bz. Adik ipar nak nikah/ kawin weekend ni. Baju2 saya tak amik lagi dari tailor, jahit manik. Cuak pulak tiba2.

Mlm tadi pegi Duchess Place utk last min discussion deko. Kita tgk je laaa apa yg jadik nanti. List sedara2 mak dah overflow. Macam mana DP nak accommodate? Takpelaaa, bior deme mikiorkannye...



*teaser dulu...

- BlogPress from my iPhone

Thursday, December 16, 2010

A Blessed Year Indeed...

Salam...

I have been ignoring this place for sometimes now... I made few pit-stops here, just to go and visited other friends' blogs, clicking their links away... and yet, too hesitant to write my own thoughts and stories...

Just to recap on this year's journey (Salam Awal Muharram 1432 and Happy New Year 2011 in advance), I would say Alhamdulillah, overall it's been a good and blessed journey for myself, and to the others too, Insya Allah...

  • I finally got to perform my umrah early this year, and hope I can come back soon to perform my Hajj, Insya Allah...
  • In terms of career, I am no longer zoned in the place that I called hell... I had the opportunity to change to a new place early of the year and Alhamdulillah, I'm happy to be where I belong...
  • My recent assessment: I performed above average, Alhamdulillah... yeay! more bonus to come, maybe??? hahaha, yeah right!
  • Me and MAM sealed a deal to get ourselves a brand new place, it may not look luxurious to some people, but money well- spent, Insya Allah...
  • AZA has blossomed to be a healthy and bubbly boy... he has quite extensive vocabularies for children of his age... love every bits of him...
  • MAM got few new projects, he seems a bit hectic but he's good in managing those... Good for you, B... LU2eM!
  • EQ- wise: I think I've improved my patience level, I made doa to Allah often, and try to forgive people... Insya Allah...
and the list continues... but these are among the most significant ones to me. In essence, let's work harder for our betterment for the coming new year... Most importantly, let's be better in performing our duties to Allah... after all, He decides what we succeed and what we not...

Allah bless!

Wednesday, April 22, 2009

An Entry for AZA

Salam

Dear my baby, AZA
(altho you are no more a baby to all, but you are still one to me! *maternal love* wink*)

Happy birthday (on April 10th, and yes, I can still recall the moment vividly)... May your life be filled with happiness, success and most importantly... good faith to Allah and his messanger, amin...

To have you in our lives has brings lots of colors, laughters and of course some sleepless nites... nevertheless it was all worth it! We hope we have showered you with so much love and guidance that you should be getting, as we are endowed with these resposibilities by Allah...

As mommy always du'a for you:
"AZA jadi anak yg soleh ya, beriman, bijak, rajin, baik hati... pandai ambil hati org tua, suka bersedekah... dan segala yg baik2... AZA jadik role model to adik2 (amin...), Mommy & Daddy will always pray that you will be safe, successful dunia dan akhirat... Mommy doakan juga AZA mendapat jodoh yg baik nanti, Insya Allah..."

p/s: I know it's still early for the 'jodoh' part, but my MIL always remind me to doakan the kid(s) to have a good wife/ husband when they've grown up, because she's dang scared of today's social illnesses... So, why not? Of course I want good + beriman DIL or SIL... (iklan sekejap: adakah aku DIL yg baik di mata dia? heheheh)

my collection of his antics... love you, baby...

Some pix from the recent birthday celebration...


theme: Wonder Pets

Family and relatives who attended... but my dad was unwell that day, he didn't come... sob, sob... get well soon, bapak!

friends... thanks guys!

he loves the presents... you can tell by the smile... it does look like a forced one, rest assured he couldn't get enough ripping off the wrapper...