Tuesday, September 8, 2009

Iftar with the Besties

Salam...

It was chaotic last Sunday, we had potluck session for Iftar at my place...
with all the ladies dominating, what could the guys/ husbands say about it? Layan jek laaaa...

Thanks for the food... yours truly ini just prepared nasik lembik putih yg sedap, my signature fruit punch and a place to chill (chill sangat laa kan rumah aku tu)...
Noriz for the first time ever, prepared masak lemak daging salai... yummy! and Noriz, hope this won't be the last time... lepas ni ada lagi... :)

Ratna, your sambal ikan bilis was a bless... my metabolism rate went fast that time, nak lagi.. nak lagi.. dan lagi...

Azmah and your sup daging (or tulang?) Siam... serious yummylicious! feels like I ordered one from an authentic Thai restaurant...

Liza, yes... your chicken was grilled perfectly by Tesco... hehehe.. and your KFC mmg finger lickin' good... (takpe, you were sick... next time masak signature dish kau ok?)

and the kids... were adorable as always... and further thanks to Yani and her friend for becoming our distinguished guests... hehehehhe..

Harus pose sebelum azan...

then solat... sempat tgk camera lagi...

now it's makan time... F.A.M.I.S.H.E.D!

Double birthday celebration for me and Noriz...

Love you, babes! Muuaahhhhhhsss...

Monday, September 7, 2009

Saya nak Pandai

Salam...

OK, saya kena pegi kelas... saya nak pandai...
Cikgu Hanis, terimalah buah cempedak yg baru ini, boleh?

Wednesday, September 2, 2009

My Heartfelt Gratitude...

Salam...

B, thanks for the dinner last nite.. it was wonderful.. I loved it! I loved the place, the food, and of course.. the company, you and AZA! Although I am not fond of candle- lit dinner (you know we cant tolerate low brightness during our makan time), we couldn't help it... we tried requesting for a table lamp like some tables, but the guy said our plug point is out, so none for us... ergo the candle.... luckily our table moved from one lampu to another...

Again, I just wanna tell you that you really make my life at ease... u know lotsa things happened recently, from your father-in-law passing, to unsuccessful attempts of 'that'... You make me regain my stance.. and for that, my gratitude is boundless...

Thanks B for celebrating my 32nd birthday... I love you so much!








I love you both to infinity!

Friday, August 28, 2009

Kiciwa

Salam...

dah lama tak update... bukan malas... tapi takde mood...
selalu ada rasa nak tulis, tapi lepas tu terbantut...
tgh musim kiciwa sikit ni...

sabar ye, tak bulat takkan datang bergolek, yang pipih takkan datang melayang... Insya Allah...

Wednesday, August 19, 2009

Hadiah Buat Mak

Salam...

I bought my mom a new watch yesterday... I like it of course, it has sapphire glass, mother of pearl face and the numbers are diamond- like crystals... Personally I wont wear it cause it has smaller face that what I have now (I kan kurang kefimininannya)... but I know it suits my mom well...

Plus, 'twas on sale! Yup, sale! Not that I'm being cheap... but you know you cant resist that and mak was the first person that crossed my mind... even suamiku pon saya tidak membelikannya...

tapi I bought for him a nice pen... which he said to me this morning when I gave him that, "Thank you, Thank you... I love you..." I pitied him cause he never had a proper pen to sign documents... paling canggih pon dia ada yg gel pen berdakwat basah... tapi cap biasa jek laa, yg budak college pon can afford to buy sekali sedozen... reason being: dia kata beli mahal2 kang cepat hilang... so my dear, pls dont lose this S******* pen ye? jaga laa elok2 seperti anda menjaga saya...

back to mak's story, I gave it to her last nite... and said, "Nah mak, ni jam untuk raya, tapi pakai masa raya tau, bukan sekarang". And I can see her face lights up... best kan? ye laa walaupon jam tu bukan riban2 punya... but at least I can make her happy even for a short time after my bapak's passing... (alamak, tiba2 ter'emo')...

and today... I bought her a new pair of crocs... wah... sangat berbelanja sakan aku! takpe, untuk mak... sekali sekala...

Tuesday, August 18, 2009

Suffocated

Salam...

Now I put on face mask at the office, and it's like part of my daily dress code... Luckily it comes in 2 choices of colors only, white or green... if not, I'll definitely find other colors to match with my office attires :)

I feel suffocated... and light- headed sometimes... lack of oxygen, maybe? But I have to put it on, some of my collegues are confirmed positive with Influenza A... so that means, those little culprits are actually surrounding me... scary isn't it?

Ya Allah, selamatkanlah hamba Mu ini, dan ahli keluarganya, serta rakan2nya... amin...

Thursday, August 13, 2009

IUI Procedures

Salam...

agak ramai org bertanya how does this procedure works... so seperti biasa, adalah malas penat utk saya menulis banyak kali , lagipon blog ini utk tatapan umum jua, I just penned everything here...

specifically this was done at LPPKN (Lembaga Penduduk something- something):

1st day of period: Called the clinic to set an appointment with the Dr. (dalam kejadian ini, aku 'kena' jumaat, so jumpa Senin)...

Appt Day: Consultation session with Dr. K. Dia kira itu, ini, yada yada... last2 dia prescribed Clomid (yg kena makan selama 5 days in a row) and Pregnol injection (3x, every other nite)... time ni bill around RM400.00. Then kena datang balik for ultrasound nak tgk the eggs.

2nd. Appt. Day: Dr. scanned me and said telur tak berapa matang, had to inject lagi sekali with Pregnol... then 2 days after that, I have to do another injection to release the eggs... then have to come for IUI procedure the next weeknya tu... Bill around RM300++ (ini dah termasuk tablets prescribed to kuatkan my rahim yg perlu dimakan a week after that IUI treatment)

IUI Day: Datang klinik pagi2 buta (dalam 7.30am) then tunggu turn buat IUI... Kos RM350.00
lepas tu, kita doa sama2, dan tawakkal pada Allah... it's all in His hands... Insya Allah...

kesimpulannya: ready2 jek laa dalam RM1500 for this whole thing... dan setakat yg I tau, it's more costly if you do it outside of LPPKN... ye laa, sbb LPPKN ni govt subsidized sikit... tapi tu laa, sbb dia cheaper than biasa2 ni, Q dia kadang2 boleh membuatkan blood go upstairs, tu tak masuk lagi Dr takde pegi course laa, amik cuti laaa, dah kena tunggu next cycle utk set another apptmt (tapi who are we pon nak complain2 sangat kan, bersyukur jek laa)...

juga perhatian pada kawan2 yg banyak makan clomid... tak tau laa kan, tapi I mmg mintak kat Dr. jgn prescribed clomid banyak2 kat I, sbb selepas makan tu, selera makanku mencanak2...
terus stress... :)

Insya Allah... teruskan usaha... and lets keep on doa to Him for He knows what He's doing... all the best!

Wednesday, August 12, 2009

Free Leave Today

Salam...

We have to go back and 'dilarang berkerja arahan' by the management (only applicable to my level, 7B)... Hooray! There was this one guy suspected of having H1N1 (he had all the symptoms)... kesian dia...
suka kena balik pon suka gak.. but I was kinda worried if let say the guy is positive with the virus, we are to be home- quarantined for 7 days, and not to have direct contact even with family members! Gila... macam mana nak main2 bergurau senda bersama l\keluarga?

But Alhamdulillah, I just received txt message from my director stated that we are required to come back to work tomorrow... that means that guy is negative.. Insya Allah...

so everybody, lets just be extra cautious... wear face mask ye!

Tuesday, August 11, 2009

And Ramadhan is Approaching...

Salam...

Errkk... it'll be less than 2 weeks before Ramadhan comes... and I still have 2 more days to replace my previous 'puasa'...

OK. MUST. PUASA. TOMORROW. NO EXCUSE. SAHUR. MALAM. NI. MAKAN. MAGGI. CUKUP!

then kena do your puasa nazar pulak, roz! haishhh.. tembelina betul!


Friday, August 7, 2009

Second Attempt

Salam...

Just came back from the clinic... Not an ordinary one, but LPPKN... so I'm set to perform my IUI next week on Monday... pray for me... I think now is the best time for AZA to have baby brother/ sister... Insya Allah...

For those who knew, even AZA was conceived thru this method... aku dan suamiku sudah hampir setahun menerai cara biasa, and I guess takde rezeki lagi... So, last resort we opted for IUI again... (I was diagnosed with lower progesterone, tu yg susah nak ovulate tu... hmmm, adakah hormon jantanku pulak yg tinggi? Tapi aku nak pakai kasut tumit tinggi... mana mungkin! Ntahlah!)

So friends, doakan kawan anda ini mendapat baby baru ye? Laki/ perempuan saya tidak kisah, yg penting HAPPY!!! Thanks!

Cerita lain pulak ----> AZA sometimes ask for his Tokwan.... waaa, mau cakap apa? I told him, Tokwan dah takde, and he asked back, "Kenapa?" I just told him, "Tokwan dah meninggal, tapi Tokwan dah tak sakit dah"... and he just said, "Kenapa, Mommy?"... Aiyoh...
how to tell laaaa... he even asked to go to my parents' house to see Tokwan and nak naik kereta Tokwan... anakku, ibumu ini juga merindui Tokwanmu itu...

Alhamdulillah, without fail... I'll make sure I'll visit kubur my dad at least once a day... Syukur sangat that his kubur dekat dengan jalan, dan tak perlu membuat sebarang pendakian... So itulah kelebihan boleh selalu pergi jenguk, Insya Allah... Tapi mamat yg nak bikin batu nisan + tapak tu kata menda2 tu akan siap seminggu jek (last week lagi dah jumpa dia dah)... sampai laa ni tak siap2 lagi... dah laa 2-3 hari ni hujan... dan nampak mendap tanah tu dah... haishhh...
"bang, deposit dah amik bang, cepat laa sikit... taknak mendap lagi tanah tu..."

Wednesday, August 5, 2009

Hari Ini

Salam...

Hari ini aku baru balik ofis... lps cuti seminggu last week, settle2kan hal arwah bapak...
pastu senin sampai tgh hari tadi, pegi course...
ni baru nak update blog yg agak2 hidup segan, mati tak mau ni...

haisshhh... life must go on, Roz!

Friday, July 31, 2009

Al- Fatihah untuk Bapak...

Salam...

my saddest day, 29 July 2009... The day I lost my father at 8.50pm... due to stroke (haemorrhage intra-cerebral bleed (ICB)...
I wish I could turn back time, and showered him with more love and affection...
but it is of course impossible to happen...

Bapak...
Roz mintak maaf atas semua kesalahan Roz... Roz sayang bapak... Halalkan makan minum Roz, dan semua benda yg pernah Roz buat sampai bapak kecik hati dgn Roz... semua tu adalah tanda Roz sayangkan bapak...
Bapak langsung takde buat salah dgn Roz... tapi Roz tau banyak Roz buat salah... semoga kita akan dipertemukan di hari kemudian, Insya Allah...

Ya Allah, tptkan bapakku di kalangan orang2 yg beriman... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Jauhkan laa dia dari segala siksaan kubur dan akhirat... berikanlah dia keselesaan dan ketenangan... Amin Ya Rabbalalamin...

Al- Fatihah...

related: http://rozrazalli.blogspot.com/2009/03/warkah-buat-bapakku.html

Tuesday, July 21, 2009

Official Result...

Salam...

ni bukan ulasan perlawanan bola semalam (MU vs MAS)... aku pon taknak ulas team 'setan merah' biasa2 tu... sangat tak tersentuh dorang tu kalau ditengok barang sejam dua, gaji jek over 2 sampai ampat ribu pound! Wow! - Husin Lempoyang

This one refers to the result of the job interview that I had last 2 weeks (ke lebey?) I Didn't get it! Sedih tu mmg sedih, but what can you do pon, it's fated... redha jek laa... probably there's more exciting things waiting for me along the way, Insya Allah...

semalam jugak saya telah mendapat tiket concert 1 Wajah M.Nasir secara percuma untuk mengubat hati yg luka... bukan 1 tapi 2... akan ku pergi melepaskan ke'frust'an aku di situ...
OK, signing off... nak pegi beli kain batik lepas satu... Nusantara kan? Feel kena ada...

p/s: Bila laa batu atas kepala ni mau turun? sakit laa dey!

Friday, July 17, 2009

Check- In Hotel Hospital Lagi

Salam...

I was away for few days, 4 to be exact... anak lelaki kemanjaanku masuk rumah sakit... poor him! He had this 'ketumbit' on his right eye (I tak google laa 'ketumbit' apa in English... anyone knows? Thanks!)...

Hubby brought him to the clinic (ibunya ke ofis, carik rezeki...errkkk! terbalik!) then, the Dr. referred him to the specialist... lps sessi2 tgk2 kesakitan kat belah mana, terus warded! So when it comes to take care of the sick child(ren), harus laaa mak2 yg mengsacrifice cuti tahunan dia utk menjaga anak itu kan? So, I'm now left with 13 days of my annual leave after deducting that "Hari Penjagaan Anak di Hospital" for 3 days... takpe, anak punya pasal!

The best part, ingatkan ketumbit2 biasa... sekali sampai kena minor surgery (ketumbit giant sebenarnya)... I almost changed my mind when I signed the consent form... ye laa, kecik2 dah nak masuk OT... mak dia umur 30 thn baru kena operate2 ni semua.. tu pon sbb nak beranakkan dia...

Alhamdulillah... my son is now recuperating... how? by jumping/ climbing here and there...
get well ok, abang AZA! (dia dah perasan dia abang dah.. cannot call him baby no more!) mentang2 dah masuk jawi, cepat ajek perasan dah besar... iskkk!



hari pertama di hospital... mcm tak sakit... tapi muka Dr. masa mula2 tengok, cam serius... siap berkerut2... haisshhh!

Destination: OT. Mood: OK ajek. Bubbly & excited to see the Dr.

Mood Mak & Bapak: LEMBIK LUTUT!

Time lalok dah abis... Happy jek! Dgn aku2 sekali buat perangai kat sebelah... (gambar takleh tunjuk, nanti tak lalu makan.. ekekek)

p/s: To Dato' Dr. Baljit and nurses of APSH, thanks a lot... for making our stay a memorable one! (walaupon tak manis @ pahit sangat... tapi nak make sure anak aku sihat pon dah syukur...) Semoga mata anakku tak ceme lagi... Love you, AZA!

Monday, July 13, 2009

I AM TAKING THE PLUNGE!

salam...

Ya Allah, please give me strength and success in pursuing this... I am doing this is for You and for the family's betterment...

Please let me equipped with all the knowledge, the techniques (or tactics) and be okay with rejection(s)... Amin...

p/s: I guess I am really doing this, as firman Allah: "Allah tidak akan sesekali mengubah nasib mereka jika mereka tidak mengubah nasib mereka"...

Thursday, July 9, 2009

Benefit: Just In Case

Salam...

I'm out of compact powder... so thot of getting a new one last Tues, but I ended up buying this... (I'm a sucker for makeups that comes in pallettes, or combination of it... senang nak bawak, takde tertinggal apa2)

actual colors vary than potrayed here... pakai camera phone jek!

L-R: Benetint (bestseller) for lip & cheek, Eyecon (eye cream), California Kissin' (lip shine) & Some Kind-a Gorgeous (foundation faker)...


Overall, I'm lovin' it! although I may say it will only last less than 3 mo for frequent user. Let this be my trial period, and if there's good results (muka aku dipenuhi NUR ke) then I'll buy bigger ones.
p/s: errrkkk! what were grandma's hands doing here? MUST. MOISTURIZE. NOW.

Tuesday, July 7, 2009

Jom Tengok TV

Salam...

yup! saya memang over... I'll be on leave tomorrow because tonite I'll glued myself to the tv, 1 am to be exact... nak tgk MJ's funeral... sampai pkl 3 pagi...

and I'm scared I might jump outta bed tomorrow sbb terlajak, adalah lebih baik ku ambil cuti (and approved at 4pm tadi... yahoo! Thanks boss!)

Friday, July 3, 2009

Lamanya??? May 2005

Salam...

mmg lama... berjinggut org tunggu, sampai aku sendiri tunggu pon dah tumbuh akar... lagi laaa aku tak bergerak, sbb akar ni dah ikat aku...

oleh itu, sbb aku terlampau super rajin... maka aku buat edisi khas kali ni... beli kat majalah wanita pon tak jumpa, apatah lagi kalau carik version omputih... ni kolumpo jek ada, tu pon kedai che roz jek yg jual...

Berikut adalah ringkasan2 apa yg telah berlaku di dalam bulan May... (bulan June punya, tunggu lagi satu edisi khas ok? dia takleh keluar awal, sbb perangai 'super' aku tu laaa :)

Okasi Pertama: Lihat 'anak ikan' kami bermain2...
Ni anak ikan betul punya, sekali bapak-mak-sedara ikan2 semua ada... bukan 'anak ikan' yg dibela oleh datin2... aku bawak anak aku dan kawan aku sekali (aku dukung anak aku jek, kawan aku dia angkat diri dia sendiri) pegi Aquaria... menarik! Berlaku pada 24 May...


Okasi Kedua: Adik ipar aku berlaki (menikah)...
berlaku masa 30 May. Aku incas apa? hmmm, takde laa specific sangat selain hire photographer, buat bilik pengantin sikit2, beli barang2 hantaran, kemas rumah, hire mekap artist utk ahli keluarga, mandur masa reception dan yg paling penting, make sure anak aku tak meragam masa tu... Alhamdulillah! dia sangat memahami maknya... sebaliknya anak buah aku yg buat show... kesiannya ibunya itu...


Okasi Ketiga: Reception dekat De Palma Hotel
Sini takde apa2 yg boleh aku buat sangat pon... semua dah tersedia, tapi penat tetap gila laaa level dia kan? aku agak laa sbb aku pakai kasut yg boleh tahan tinggi heels dia... tu yg terpenat melampau tu! biasa pakai flat.com punya kasut jek, konon nak melawa haritu (ye laa tuan rumah laa katakan... haa hamek kau! sakit2 aku punya achilles... ekekekek)


tu jek laa kot aku rasa yg nak update... ada laa satu lagi occassion iaitu bertandang ke rumah belah pengantin lelaki tu... tapi aku tak bawak camera... sbb malas nak usung, ngan anaknya lagi, beg susu, wallet laki aku yg 'kembung' dgn resit tu... (sbb dia mmg akan tumpang handbag aku barang2 dia mcm kunci keta, wallet, hp kalau dia pakai baju melayu... sbb dia taknak nampak samping dia ternaik... sabar jek laaa)...
p/s: gambar collage adalah utk menyingkatkan masa yg diambil utk mengupload gambar menggunakan WiMax aku yg tak berapa nak MAX ni!

Monday, June 8, 2009

Kecut Perut

Salam...

OMG, they called me up yesterday... on Sunday! What kind of people goes to work on Sunday???
errrkkkk, HR people!
They told me to come for an innerview assessment... Remember my post on this? So they said I've been shortlisted for that post... yeay! (walaupon hanya shortlist sahaja)...

so I'm waiting for that moment at 11.30am... and it's only 9.50am... and my butterflies has beranak- pinak inside my tummy... crazy!

Bismillah...

p/s: kawan2ku... sorry di atas apa yg berlaku, impian kita utk berhorey2 harus ditangguhkan... maaffin aku ya!

Tuesday, June 2, 2009

on procrastination...

Salam...

lambat, procrastinate, slow, tembelina... I fall in this category lately on my updates to the blog... been pretty busy with everything... work, life and my SIL's wedding which was held on the 30 & 31 May...

ok, tu je nak update... yg lain2 tu later neh? toodlessssssssssss.....

Monday, May 25, 2009

Tadaaaa...

Salam...

yeayyyy... presenting my latest solution to the problem that I'm facing with my Iphone... (after couple of visits to the cutthroat 'piranhas' @ lowyat (tapi tak betul2 gak, lagi rosak ada laa)...


x
xx
xxx
xxxx
xxxxx
xxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxx
xxxxxx
xxxxx
xxxx
xxx
xx
x




LG Arena...

What makes me choose this new toy to replace the previous one? Coz they nicknamed this phone 'Iphone-3G-Killer' (sbb aku suka Iphone aku yg 2G tu, so kalau dah 3G pon dah ada pembunuhnya, apatah lagi version 'otai' aku tuh!)... read this to know further...

p/s: I'm loving it... walaupon yup, it's not oooohhh, aaahhhhh like the first time you flirt with Iphone, but for me this is so perfect...

Friday, May 22, 2009

My 2nd Award

Salam..

Thanks Fynn, utk award ni! (sambil cuba merangka2 ucapan mcm menang AIM artis baru terbaik)... ekekekkek


The Rules:
Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini:
1. Kenal thru sukan melompat ;) aka 'bloghopping'... saya suka penceritaan dia
2. Have same taste on baju anak (Gap- blue striped shirt... I love my AZA pakai ni)
3. Dia suka bag, saya suka jugak... dia boleh beli, saya kena tahan dulu keinginan saya (atas arahan BOD)
4. I think she's sweet... pandai mekap (bila laa nak pandai, mekap dah berkoyan2 dah ni)...
5. She writes all the nicest things about her sons, their progress, semua pasal anak2 and she's proud of that... which I think that's so awesome...
Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum
memilih penerima award yg seterusnya:
1. Saya suka makan... saya tak tau kenapa. Share hobby yg sama dgn suamiku, tu yg tak kurus2...
2. Saya suka amik gambar anak saya (dan kanak2 lain)... lps tu tgk muka dorang camana dalam screen...
3. Saya plan nak keja sendiri... saya dah takmo makan gaji, senang cita, saya nak jadik boss pada saya sendiri...
4. Saya suka masak... tapi saya selalu takde kelapangan waktu nak masak... nak2 ditambah pula rumah makbapak + makpakmertua sangat dekat dgn rumah kami... tambahan pula, kedua2 pihak ada kedai makan... bagaimanakah?
5. saya suka travel... tapi sebab kekurangan duit, saya mulakan dgn langkah2 yg dekat2 sahaja... walaupon ke bukit belachan sekalipon
6. Saya nak beli rumah.. dan nak jadik juruhias dalaman rumah saya sendiri... saya dah ada semua idea apa saya nak buat dgn rumah baru saya nanti.. tapi saya tak tau nak beli rumah apa/ dimana
7. Org selalu tgk saya susah marah, lebih kurang macam saya ni selalu act 'cool' laaa... (cool ke?) tapi saya boleh jadik mengterkejutkan... (tapi toksah test laa ;)
8. Kadang2 saya cuba nak keluar dari belenggu 't-shirt' bila keluar jalan2... (ubah sikap dress- down) tapi tak pernah boleh... last2 saya give- up... just be myself... wear what I'm comfortable with...
9. Saya nak anak2 yg ramai... mmg agak menakutkan dgn perbelanjaan yg semakin meningkat ini, tapi saya tetap suka rumah yg penuh... Insya Allah...
10. Perkenalan saya dan suami saya tidak akan menjadi tanpa bantuan rakan karib saya... Azm*h (sian kau... tak pasal2 kena pegi approach MAM cakap nak pinjam schook mag... ekekekek... apa punya reason laa.. tapi berjaya walaupon sungguh lame)... thanks Azm*h... LOVE YOU!
Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnye dan describe tentang mereka :
1. Chah Shue - salah seorg BFF saya... banyak rahsia saya dan suami saya semasa zaman percintaan dulu ada di dalam poketnya!
2. Ratna - another BFF, anak2 dia sangat pwetty + hemsem! Dia seorg yg digilai ramai semasa sekolah... saya adalah salah sorang entouragenya... hahahah
3. Ieta S. - Lagi BFF, saya suka anak2nya yg ramai itu... dan dia akan mencuba lagi... yeay ieta... GO! GO!
4. Elin - kawan serumah di UiTM. Dia masih lagi mempunya badan saiz S seperti dulu (tidak seperti aku... macam pernah S dulu kan.. tapi kechik sikit la dari laa ni)
5. Cik Yaya - seorg pencomel! Semua bahasa2nya di dalam blog sangat comel!
6. Sha - kawan kenal dari blog... sangat meriah blognya dgn org ramai... saya suka!
7. Hanis - selama ni baca blog saja, sekali jumpa in person, she and her husband are just lovely...
8. Dnas (The Red Sandal Diaries)- saya suka penulisan dia jugak.. dia sangat bangga dgn darah Pahangnya...
9. Zal Alina - offers a helping hand yg tip- top kalau dimintak tolong... (dan kalau mood dia sangat ok laa time tu.. heheheh, kan zal?)
10. Kakiintan- blognya memberi banyak tips tentang masakan, dan saya rasa dia adalah tukang masak yg hebat... (saya tak pernah mencuba, tapi saya yakin!)
Sekian...

Wednesday, May 20, 2009

Ceritalah Lagi...

Salam

(tajuk entry ini mengingatkan aku pada satu buku cerita masa kecik2... sangat suka!... ada lagi ke publisher tu eh?)

Sebelum tido, aku akan cuba sedaya- upaya bacakan bedtime storybook to AZA, kalau tak sempat baca (sbb dia yg tutup lampu, he decides tau) aku akan bercerita dgn dia... selalunya aku bercerita pasal aeroplace dan popeye... tak kiralaaa popeye tu naik aeroplane nak pegi sekolah ke (kaya betul popeye skarang), popeye jual kuih keliling kampung ke... aku akan tetap bercerita... kadang2 tu aku sengaja tukar karakter nama Ahmad ke, Abu ke... dia tetap nak nama popeye... layan jek laa..

until this one nite, at exactly 2 mlm yg lepas... aku pon cam biasa berceritalaaa dgn dia... bila dekat nak abis, AZA merengek... "Mommy, Adam want milk!"... aku balas, "Sabar ye, the story's not done yet"... tapi sbb aku kesian, aku pon terus endkan cerita aku tu dgn THE END (mmg aku make sure aku stress kan ayat ni, so that he knows it's finished)

then, aku senyap... aku nak tgk dia still lagi nak susu ke tak...

Suddenly... dgn suara dia yg perlahan2 ala2 separuh berbisik...
"Adam want milk... Adam pon cry... huhuhuhu... Tokwan pon tanya... Nape ni, Adam? Adam want milk laa Tokwan... Tokwan pon cry... huhuhuhu... THE END"...

Bravo anakku! You are one good storyteller and a joker... I love you, sweetheart!

Tuesday, May 19, 2009

Adoyai! Sakit Gigi Gila...

Salam...

semalam aku buat root canal treatment... Masha Allah, sakit gila ok!
aku dah pegi dentist dah pagi Sabtu tu, setelah jumaat mlm tu aku takleh tido...
tapi takde pulak dr. yg panel tu... so balik dgn painkiller di tangan jek laa, dorang suh datang balik Monday...
haa malam tu aku sudah tido duduk! baring pon tak boleh... lahai!

so semalam, aku dah pegi dgn semangat juang yg tinggi... aku lagi taknak layan sakit waktu malam, aku rela layan sakit masa treatment yg mcm sakit nak beranak tu! (ok, yg ni aku exaggerate skett, sbb aku pakai epi hehehe)... mula2 tu ada ke dr. tu nak main drill jek tanpa meng'numb'kan jaw aku? tentu2 aku kasik jerit 'adik manja' aku tuh, then baru dr. tu tanya "sakitkah?"... nak jek aku jawab "takde laa dr. saya mmg suka jerit2 guna suara halus saya ni"... tapi tak laa kan... aku tak mampu menjawab apa2, hanya airmata sipi2 yg nak tumpah tu jek yg mampu menjawab soalan dia...
lantas dia bercakap pada nurse dia (yg aku tak paham... sbb guna mother-tounge mereka)... nurse tu sudah keluarkan satu pencocok yg bapak besar jarumnya... terus laa dia cucuk tang sini, dia cucuk tang sinun... dan tak lama selepas tu, terasa mungil laa bibirku ini...

so kesimpulannya, dr. baru buat yg bawah... yg belah atas dia kata aku kena datang balik, sbb dia kesian kat aku.. kalau buat 2-2 alamat penat la aku nganga...
oh shit! nak kena ngadap bapak jarum tu lagikah????

First Impression Do Not Treat You Right

Salam...

stumbled upon this video, and yes... we always pass judgement to strangers, but of course... you can never trust your first impression...

Grazie Susan Boyle! from seb fil on Vimeo.


Monday, May 18, 2009

Men In Tutus

Salam...

Me and suamiku went to watch this performance yesterday... 'twas superb! Loved it... I'm not a big fan of ballet myself, prolly the thought of my incapability doing those spins, twirls, stand-on-your-toes (which are almost impossible kot)... hehehhe... but this show was something different... maybe they injected humor in it...

I was kinda afraid to bring MAM along at first, since I know he doesnt fancy ballet either... esp seeing men in tutus (memula tu nampak macam drag show!) But he liked it sebab funny and yeah... 'twas my treat :) (happy 13th anniversary, B...) bukan kawin, declare dulu2...

For me it was damn funny ok! Imagine those dancers are well- built (body ketul2), but they danced ballet like they have been doing that all their lives... so graceful together with the storyline from famous tales eg The Dying Swan and The Swan Lake, also they did Duet (famous ballet performance yg ada laki menari dgn perempuan tu)... and the funny part mostly came from the way they wanna potray that they are guys... TAK SHAVE BULU KETIAK, ok!!!!

overall I give them 4 out of 5... best!




KLPac - pegi laaa, cam menarik gak tpt ni...


some of the comments were posted at the KLPac lobby...

and I captured the best one after the show's over (coz I laughed the hardest at this scene)

'My man not in tutu'... another 'forced' performance directed by the photographer... sorry B, thanks a lot kerana melayan karenahku menyuruhmu berposing...

Friday, May 15, 2009

Lets Pray

Salam...

the first case of H1Ni has been confirmed today... Let us pray to Allah to safeguard us from all the illnesses and bad things in the world...

Let us also pray for the person(s) who got contaminated, may he's cured from this disease, Insya Allah...

Thursday, May 14, 2009

++ MAD ++

Salam...

this entry is dedicated to my beloved hubby, MAM...
not that we are having differences at the moment (how can I be mad at you especially when you are away di JB... I've missed you, balik laaa cepat, jgn marah ye kengkawan)

remember what should we do when we disagree on something? Jangan tido/ buat dek without talking it over... it'll be a nitemare for both of us, kan? Lepas cakap2, then kita boleh tido dengan peacefully-nya...

love you...




Lyrics

Tuesday, May 12, 2009

Today...

Salam...

Today tgh gelabah... will have this one big meeting after lunch... and me presenting some part of it... iskkk... I've done this few times, but why the butterflies running around inside my tummy?
chet! gotta find this pesticide thingy!

Monday, May 11, 2009

Mommy's Day... continued

Salam...

ok, dah boleh cerita balik pasal celebration semalam...
siangnya tu, kami banyak melepet kat rumah MIL ku... saja2 dia datang panggil makan... yeay, takyah masak

then, bila dah petang after asar, we went out... first suamiku kata nak beli kasut coz he desperately need one...
so sudah ajak aku teman... aku ikut jek laa, coz straight from there, we'll have our dinner...

dengan tidak disangka2... aku jua mendapat 'tamparan'... bukan satu... tapi DUA!

muka nak makan... dah lapar... nasib baik ada kosong, sbb org fully booked the place dah!

by this time, heroku AZA dah show some signs nak demam! kesian dia... Musim sangat ke skrg ni???

sini laa kami bersantap... sungguh berharap dapat jumpa si amy.. takde :(

paperbag yg berkaler putih...
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

Tadaaaaa... inilah tamparan aku itu!!! ekekke... thanks B... I lap you!
p/s: masih lagi dalam mode di awang- awangan/ sengih kerna tamparan itu!

Sunday, May 10, 2009

Mommy's Day

Salam...

Mommy's day is today... so awal2 MAM dah tanya nak dinner kat mana tonite? so I just said, suka hati, awak yg nak belanja... at first he wanted to go to VS, tapi bila dah gerak from rumah ibu mertuaku, dia kata lets try something else laa, bosan pulak dgn steak2 ni...
so.. kami pon ke Restoran Cheng Ho @ Wangsa Maju.. ala, si Amy Search punya...

tapi hariku juga bertambah gembira sebab dapat hadiah... hehehe... (tak sia2 aku pregnant dan hadap sakit contraction ok...) dapat hadiah lagi... dah laa makan free... Alhamdulillah... kalau camni boleh pregnant lagi.. ekkekekek...

Hadiah esok aku tunjuk... takde laa seberapa.. tapi yg penting, gratis! hehehhe... dah nak tido dah ni... esok keja! tata!

To my beloved mother...
thanks mak! I love you so much, and appreciates for all the things that you have done... I am never this proud to have you as my mother...
and to my MIL...
terima kasih jugak, mak! you are the bestest MIL in the whole wide world... banyak org sangat jeles dgn roz sbb dapat mak mertua yg plg sporting dalam dunia.. I love you too, of course!

Wednesday, May 6, 2009

Mode: Sakit

Salam...

I was 'out' for few days... sorry about that! I was spending my "Laborday- weekend" at the hospital to be exact, and had to take 2 days extra until yesterday to babysit my AZA... he was admitted for food poisoning... poor baby! (lauk kenduri kawin, please dont put the idea of yours truly masak ntah hapa2 ye? I masak baik punya!) My hubby got affected, too... but luckily, he only had to go for few rounds to see Dr. TAN... :) then he's fine...

It was so heart wrenching to see my baby tied to that IV drip (4 bottles for that 3D-2N stay at that 'hotel'), he was begging us to take that thing out of his hand so that he can 'jalan- jalan'... he's active, so when seeing him like that, it made me felt helpless... sedih bangat! When the dr came for his ward- visit on our last day, and seemed hesitant to let us out, I pleaded... I couldn't stand to see my boy like that, neither do I to stay there for another 24 hours... rimas weh! I wanna see sunlight... I wanna breathe real air... and I wanna see him running around, yeap, that's the most important thing! The dr made me promise to make sure my son drinks plenty of fluids, to keep him hydrated... "Aye aye, Captain!" and we chow! tata... we are going home...

Once home, my son healed quicker than we expected... he's back! Alhamdulillah!!! He's running, singing, 'joget'ing and watching his fav tv programs... OK sayang, no more check-ins to the hospital ye, Insya Allah... get well soon!!! Mommy and Daddy loves you! (Oh ye, yours truly pon dah sakit2, muntah2 starting from Monday aritu... lambatnya effect makanan tu terjadi padaku... ke antibody dah tak kuat... batuk pon dah lama tak baik2 ni??? Any tips???)

I should be admitting:

"You kan private hospital, what's with this snail-like service to check us in? My baju smell my son's muntah already..." Then after checking out, "Why your nurses keep checking my son's temp every half an hour, shouldn't this be a place for him to rest? ummm and do you mind, I'm sharing a single- bed with my husband here, we could appreciate some privacy (not that we are doing anything, tapi org Melayu kan, sogan den!)... and yada-yada-yada..."

cartoon source: www.cartoonstock.com

Thursday, April 30, 2009

Saya Penyibuk!

Salam...

Saya tak jaga tepi kain orang... (gamaknya laa, self- proclaim ok?)
tapi saya sangat sibuk kebelakangan ini...
banyak benda nak disettlekan...
bukan hal peribadi, juga peribodi...
tapi hal- hal kerja yang melimpah ruah....

salah satu tanda... sungguh jarang saya balik lambat...
paling lambat, 1 jam selepas jarum pendek dekat no. 5, jarum pendek no. 6...
tapi dekat sini... saya dah pernah balik masa jarum pendek dekat no. 9 (jarum panjang toksah cakap laa kan)...

semalam dah abis satu meeting... tinggal lagi satu jek lagi...
kesimpulannya... saya sangat sibuk! (lepas ni harap2 saya boleh blog hopping balik!)