Friday, January 23, 2009

Acupuncture

Salam...

Ye, aku dah try... and surprisingly tak sakit! hahaha, sapa2 yg kenal aku, mmg korang tau aku ni suka menerai (almost!) all of these 'kaedah perubatan alternatif (pls aaa, bomoh2 gua tak main!)... aku dah try bekam (yang lintah punya pon aku dah buat)... klik sini...

so haritu aku pegi homeopathy clinic @ kg. baru... nak kata sakit, tak gak... tp tu laa, kata nak try pregnant lagi kan... so I opt for homeopathy laa pulak, sbb aku ada pegi hospital biasa, jumpa O&G, the doctor precribed aku Clomid, to rangsang my brain to ovulate (or something like that)... tp dr tu dah warned aku awal2, this hormone2 punya ubat ni akan menyebabkan badan naik!!! mmg tak tipu, sapa2 perasan aku, mmg aku tgh musim 'prime' skarang ni, TEMBUN! bencik! tapi takde apa2 gak (tak pregnant laa)...

maka aku pon mencuba laa homeopathy ni, utk this cycle... selain kena makan ubat, dr. Faridah (mak aihh, pekat gila slang Kelantan dia, sib baik suamiku berketurunan Kelantan itu ada... heheheh) suggested aku buat acupuncture... so aku pon agreed... I think there were about 12 needles kot; ada yg kat kaki, perut dan kepala... tak sakit, and aku boleh tido ngan baiknya...
dan suamiku seperti biasa, pon menumpang tido di katil sebelah... ehehhehe... (tapi dia taknak buat)... seriau katanya...

the charges were RM45, not bad laa kan... aku dah budget2 beratus2 ke... hmmm, the effect after that? ntah laaa... aku ada laa rasa lenguh2 skett kat belah kaki aku (no, aku tak rasa badan aku ringan... aku tak kalah saiko)... tapi who knows, mana tau internal organs aku dah rasa semakin ok ke... ehhehe... atau semua tgh berfungsi secara optimumnya kat dalam tu :)... Wallahhualam...

so sapa2 nak try, boleh laa cuba... kalau rasa2 nak get some info on acupuncture, get it here...
Renung- renungkan... dan selamat beramal...

No comments: