Tuesday, February 10, 2009

Puteri Gunung Ledang Season III

Salam...

Last Fri aku + MAM pegi tgk PGL... so dengan penuh semangat juang tinggi (time ni darah Hang Tuah + Tun Teja aku tgh memuncak) dan penuh berkobar2, kami pon pegi... all this while org banyak cakap best gila, gempak... so aku pon wanna be one of them laa konon2nya... pastu dapat pulak tiket free 2, B*M kasik... sempena 50 tahun, so semua staff dapat laaa kan...

hmmm, pegi2, dan sampai right on time, 8.25pm to be exact! sbb katanya start pkl 8.30pm... belakang pukul 9pm! iskk, siapa laa VVIP(s) punya angkara laa tu... nak jek aku ngutuk! tapi sbb masa tu dah pasang mood nak layan... so aku boh kan ajek!

maka cerita pon bermula... opening sangat menarik! yada...yada... yada... sampai laa part Hang Tuah keluar... nyanyi mmg power gila si stephen rahman tu... tapi bila dia cakap... mmg laa aku boleh bg kredit kat dia di atas kesungguhan dia pabila mengenangkan dia melayu celup... tapi alangkah akan kurangnya cacat cela itu, pabila ianya seorang melayu tulen yg memegang watak hero terakhir melayu itu! sbb kadang2 korang akan terdengar bunyik2 ala- ala "my secha-wen" dia tu... other than that, he's awesome!

pastu aku paling suka part adlin, si sultan mahmud gila kuasa itu menari gatal sbb dia nak kawin ngan Gusti Putri Raden Adjeng Retno Dumilah... yup! secara mengejutnya, mamat tu boleh nyanyi, menari light2, sambil membuat muka gatal... hahaha, funny as heck!
dan of course laaa, suamiku yang sporting itu amat suka dgn "AC di mana??? AC Disini..." sebagai Gusti Adipati Handaya Ningrat... si AC tu siap buat tarian rappers dia masa semua2 pelakon menundukkan diri berterima kasih kepada kami.... suamiku harus laa memberi standing ovation kan? (aku pon sekali... ehehhee)...

tapi ending dia tak berapa best... mcm slow ajek... aku budget dorang nak buat ending yg ada impact skett... cam yang jenis kau akan kata "Alamak, dah abissss? perrghhhh! syahdu... best! best!", tapi sayangnya tidak... ending dia biasa2 jek...
kesimpulannya, not so bad laa.. boleh laa kata best... aku kasik 3.5 bintang laaa... ke lebih aaa? ok laa.. 4 bintang... ok laa tu.. not bad laa utk aku yg tak pandai kritik menda2 seni ni.. hehehhe


ni jek laa aku dapat... curtain call...

dah abissss... boleh balik!

Harus ada background tu...

Hang Tuah wannabe?

another wannabe? (apsal mata aku cam juling air?)
mereka bergambar dgn salah satu hantaran utk Gusti Putri, air mata rakyat satu tempayan


kami...


Hang Tuahku yg gagah perkasa... love you, laling!

"orang Melaka bersopan- santun, pandai pula berpantun" - Gusti Putri

(kah... kah... kah... jgn marah laa ieta dan -suamiku-, don't hate us (aku dan -suamimu Nuar-) coz we're beautiful... beautiful Malacca decendents... ekekekek... sorry laa, dorang takde quote org Kelantan in that story... nanti suruh Tiara buat cerita Cik Siti Wan Kembang, okeh? :)

No comments: