Tuesday, May 19, 2009

Adoyai! Sakit Gigi Gila...

Salam...

semalam aku buat root canal treatment... Masha Allah, sakit gila ok!
aku dah pegi dentist dah pagi Sabtu tu, setelah jumaat mlm tu aku takleh tido...
tapi takde pulak dr. yg panel tu... so balik dgn painkiller di tangan jek laa, dorang suh datang balik Monday...
haa malam tu aku sudah tido duduk! baring pon tak boleh... lahai!

so semalam, aku dah pegi dgn semangat juang yg tinggi... aku lagi taknak layan sakit waktu malam, aku rela layan sakit masa treatment yg mcm sakit nak beranak tu! (ok, yg ni aku exaggerate skett, sbb aku pakai epi hehehe)... mula2 tu ada ke dr. tu nak main drill jek tanpa meng'numb'kan jaw aku? tentu2 aku kasik jerit 'adik manja' aku tuh, then baru dr. tu tanya "sakitkah?"... nak jek aku jawab "takde laa dr. saya mmg suka jerit2 guna suara halus saya ni"... tapi tak laa kan... aku tak mampu menjawab apa2, hanya airmata sipi2 yg nak tumpah tu jek yg mampu menjawab soalan dia...
lantas dia bercakap pada nurse dia (yg aku tak paham... sbb guna mother-tounge mereka)... nurse tu sudah keluarkan satu pencocok yg bapak besar jarumnya... terus laa dia cucuk tang sini, dia cucuk tang sinun... dan tak lama selepas tu, terasa mungil laa bibirku ini...

so kesimpulannya, dr. baru buat yg bawah... yg belah atas dia kata aku kena datang balik, sbb dia kesian kat aku.. kalau buat 2-2 alamat penat la aku nganga...
oh shit! nak kena ngadap bapak jarum tu lagikah????

1 comment:

Fynnaz said...

Uwaaaa serammm!!! Tu lah my surgery ni doc ckp 1 gigi 2 jam! Fuh letih nak nganga huhu.