Friday, May 22, 2009

My 2nd Award

Salam..

Thanks Fynn, utk award ni! (sambil cuba merangka2 ucapan mcm menang AIM artis baru terbaik)... ekekekkek


The Rules:
Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini:
1. Kenal thru sukan melompat ;) aka 'bloghopping'... saya suka penceritaan dia
2. Have same taste on baju anak (Gap- blue striped shirt... I love my AZA pakai ni)
3. Dia suka bag, saya suka jugak... dia boleh beli, saya kena tahan dulu keinginan saya (atas arahan BOD)
4. I think she's sweet... pandai mekap (bila laa nak pandai, mekap dah berkoyan2 dah ni)...
5. She writes all the nicest things about her sons, their progress, semua pasal anak2 and she's proud of that... which I think that's so awesome...
Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum
memilih penerima award yg seterusnya:
1. Saya suka makan... saya tak tau kenapa. Share hobby yg sama dgn suamiku, tu yg tak kurus2...
2. Saya suka amik gambar anak saya (dan kanak2 lain)... lps tu tgk muka dorang camana dalam screen...
3. Saya plan nak keja sendiri... saya dah takmo makan gaji, senang cita, saya nak jadik boss pada saya sendiri...
4. Saya suka masak... tapi saya selalu takde kelapangan waktu nak masak... nak2 ditambah pula rumah makbapak + makpakmertua sangat dekat dgn rumah kami... tambahan pula, kedua2 pihak ada kedai makan... bagaimanakah?
5. saya suka travel... tapi sebab kekurangan duit, saya mulakan dgn langkah2 yg dekat2 sahaja... walaupon ke bukit belachan sekalipon
6. Saya nak beli rumah.. dan nak jadik juruhias dalaman rumah saya sendiri... saya dah ada semua idea apa saya nak buat dgn rumah baru saya nanti.. tapi saya tak tau nak beli rumah apa/ dimana
7. Org selalu tgk saya susah marah, lebih kurang macam saya ni selalu act 'cool' laaa... (cool ke?) tapi saya boleh jadik mengterkejutkan... (tapi toksah test laa ;)
8. Kadang2 saya cuba nak keluar dari belenggu 't-shirt' bila keluar jalan2... (ubah sikap dress- down) tapi tak pernah boleh... last2 saya give- up... just be myself... wear what I'm comfortable with...
9. Saya nak anak2 yg ramai... mmg agak menakutkan dgn perbelanjaan yg semakin meningkat ini, tapi saya tetap suka rumah yg penuh... Insya Allah...
10. Perkenalan saya dan suami saya tidak akan menjadi tanpa bantuan rakan karib saya... Azm*h (sian kau... tak pasal2 kena pegi approach MAM cakap nak pinjam schook mag... ekekekek... apa punya reason laa.. tapi berjaya walaupon sungguh lame)... thanks Azm*h... LOVE YOU!
Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnye dan describe tentang mereka :
1. Chah Shue - salah seorg BFF saya... banyak rahsia saya dan suami saya semasa zaman percintaan dulu ada di dalam poketnya!
2. Ratna - another BFF, anak2 dia sangat pwetty + hemsem! Dia seorg yg digilai ramai semasa sekolah... saya adalah salah sorang entouragenya... hahahah
3. Ieta S. - Lagi BFF, saya suka anak2nya yg ramai itu... dan dia akan mencuba lagi... yeay ieta... GO! GO!
4. Elin - kawan serumah di UiTM. Dia masih lagi mempunya badan saiz S seperti dulu (tidak seperti aku... macam pernah S dulu kan.. tapi kechik sikit la dari laa ni)
5. Cik Yaya - seorg pencomel! Semua bahasa2nya di dalam blog sangat comel!
6. Sha - kawan kenal dari blog... sangat meriah blognya dgn org ramai... saya suka!
7. Hanis - selama ni baca blog saja, sekali jumpa in person, she and her husband are just lovely...
8. Dnas (The Red Sandal Diaries)- saya suka penulisan dia jugak.. dia sangat bangga dgn darah Pahangnya...
9. Zal Alina - offers a helping hand yg tip- top kalau dimintak tolong... (dan kalau mood dia sangat ok laa time tu.. heheheh, kan zal?)
10. Kakiintan- blognya memberi banyak tips tentang masakan, dan saya rasa dia adalah tukang masak yg hebat... (saya tak pernah mencuba, tapi saya yakin!)
Sekian...

1 comment:

Fynnaz said...

Hi Roz,
Fin kat hosp ni baru sempat baca blog kawan2. If not kat office nak update blog sendiri pun tak sempat. Thanks yer sudi amik award dr Fin and taste baju anak sama yek? Hehe. Pasal bag tu bukan boleh beli selalu. Sethn sekali jer kot hehe. Ada rezeki lebih baru boleh beli. InsyaAllah ur time will come =).